utorak, 12. travnja 2011.

Ocjenjivanje uspješnosti

Praćenje radne uspješnosti i ocjenjivanje postignutoga pretpostavka je obavljanja niza zadataka menadžmenta ljudskih potencijala. Ocjenjivanje uspješnosti  je sastavni dio upravljanja uspješnošću kao novog i sve važnijeg zadatka menadžmenta. Sustav ocjenjivanja su uveli Kinezi u 3. stoljeću, preko carskih ocjenjivača. Razlog uvođenja ovog sustava je bio taj da bi u okviru carske porodice identificirali kandidate za nasljeđivanje.

Ocjenjivanje uspješnosti je kontinuirani proces vrednovanja i usmjeravanja ponašanja i rezultata rada u radnoj situaciji. Povezivajući organizacijske ciljeve i rezultate s ciljevima i rezultatima individualaca dolazimo do srži upravljanja uspješnošću. Praćenje i ocjenjivanje pojedinačne radne uspješnosti važan je segment praćenja i poboljšavanja ukupne uspješnosti organizacije.
Ciljevi ocjenjivanja su višestruki:
  • Osnovni cilj je nagrada, a ne kažnjavanje. Svha je stručno podržati personalne odluke o promociji dobrih radnika, upozoriti na loše radnike te otkriti nedostatke u pojedinim grupama
  • Cilj je upozoriti na probleme u orgazinaciji te eventualne potrebe za premještajima ili otkazima
  •  Cilj je da služi kao svojevrsna provjera pojedinačnih odluka, raspona plaća, nagrada ili kazni
  •  Cilj je da bude temelj za postavljanje sustava razvoja karijere za svakog zaposlenika s utvrđivanjem potencijala
  • Cilj je da bude prvi korak pri određivanju programa obrazovanja za pojedince u organizaciji
  •  Cilj je da upozori na potrebni profil zaposlenika što će se tražiti u budućnosti kod zapošljavanja novih kadrova



Nema komentara:

Objavi komentar