Praćenje radne uspješnosti i ocjenjivanje postignutoga pretpostavka je obavljanja niza zadataka menadžmenta ljudskih potencijala. Ocjenjivanje uspješnosti je sastavni dio upravljanja uspješnošću kao novog i sve važnijeg zadatka menadžmenta. Sustav ocjenjivanja su uveli Kinezi u 3. stoljeću, preko carskih ocjenjivača. Razlog uvođenja ovog sustava je bio taj da bi u okviru carske porodice identificirali kandidate za nasljeđivanje.
Ocjenjivanje uspješnosti je kontinuirani proces vrednovanja i usmjeravanja ponašanja i rezultata rada u radnoj situaciji. Povezivajući organizacijske ciljeve i rezultate s ciljevima i rezultatima individualaca dolazimo do srži upravljanja uspješnošću. Praćenje i ocjenjivanje pojedinačne radne uspješnosti važan je segment praćenja i poboljšavanja ukupne uspješnosti organizacije.
- Osnovni cilj je nagrada, a ne kažnjavanje. Svha je stručno podržati personalne odluke o promociji dobrih radnika, upozoriti na loše radnike te otkriti nedostatke u pojedinim grupama
- Cilj je upozoriti na probleme u orgazinaciji te eventualne potrebe za premještajima ili otkazima
- Cilj je da služi kao svojevrsna provjera pojedinačnih odluka, raspona plaća, nagrada ili kazni
- Cilj je da bude temelj za postavljanje sustava razvoja karijere za svakog zaposlenika s utvrđivanjem potencijala
- Cilj je da bude prvi korak pri određivanju programa obrazovanja za pojedince u organizaciji
- Cilj je da upozori na potrebni profil zaposlenika što će se tražiti u budućnosti kod zapošljavanja novih kadrova
Nema komentara:
Objavi komentar