Motivacija se može definirati kao proces pokretanja, usmjeravanja i odražavanja ljudskog ponašanja ka određenom cilju. Osnovni proces motivacije zasniva se na tri elementa: potreba, pokret, nagrada. Potreba predstavlja psihološko ili tjelesno stanje koje teži da bude zadovoljeno. Pokret je akcija koja se poduzima da bi se potreba uklonila, i na kraju, nagrada je postignuće kojim se otklanja potreba.
Menadžeri žele da njihovi zaposlenici uspješno podupiru postizanje ciljeva poduzeća svojim zalaganjem i radom. Upravo zbog toga oni moraju penetrirati u osnove psihološkog pojma motivacije. Taj zadatak nije nimalo lagan, jer se radi o internoj varijabli koju nitko pa niti manager nemože vidjeti. Menadžer, na osnovi opaženog ponašanja, može pretpostaviti postojanje ili nepostojanje motivacije kod radnika. Vrlo lako je moguće da motivaciju zamjeni sa sposobnošću. Naprimjer, ako radnik obavlja svoj posao, menadžer pretpostavlja da je radnik motiviran. Isto tako, ako taj radnik stoji i priča s kolegama, tada menadžer pretpostavlja da radnik nije motiviran. Menadžerov pristup nesmije biti tako površan jer tada ne daje odgovore na ključna pitanja.
Nema komentara:
Objavi komentar